O konferenciji PR Days | VladanBa's Blog

O konferenciji PR Days

FPN

Prošle nedjelje imao sam priliku da prisustvujem trodnevnoj konferenciji PR Days koju je organizovao PR Tim Fakulteta političkih nauka u Beogradu. Konferencija se bavila političkim odnosima s javnošću sa posebnim osvrtom na komunikaciju političkih partija u toku aktuelne kampanje. Sa brojnim gostima iz struke, kao i predstavnika političkih partija, konferencija je pružila pregršt kvalitetnih informacija kao i osnov za dalje praćenje ove teme.

Prvi dan mogao bi se nazvati tek uvodom u čitavu priču. Klasiku uvodnih govora osvježilo je prisustvo Dragana Bujoševića, glavnog i odgovornog urednika Politike koji je odgovarao na brojna pitanja studenata.

Predavanje Predraga Vujovića iz Public relations agencije o ulozi odnosa s javnošću u političkim kampanjama za mene je bilo zanimljive sa aspekta pitanja koja su došla iz publike. Kao student menadžmenta, koji je imao PR kao predmet, nisam mogao da dokučim odakle potiče tako slabo razumijevanje te oblasti među studentima Fakulteta političkih nauka. Nerazumijevanje osnovnog koncepta odnosa s javnošću, kao i načina tumačenja poruka političkih stranka definitivno skreće pažnju fakultetu da ove teme uvrsti u svoj program.

Drugi dan bio je inspirativniji od prvog još od početka kada je Slavica Đukić Dejanović kroz sjajno predavanje, i izuzetnu otvorenost u komunikaciji sa studentima, uspjela da nas razbudi. Čitav dan obilovao je korisnim saznanjima, kroz predavanje Borislava Miljanovića, generalnog direktora agencije Represent Communications i debatu na kojoj su učestvovali novinari Zoran Stanojević i Tamara Skrozza.

Ono što je treći dan izdvojilo je konkretnost i upotrebljivost informacija. Marko Selaković, direktor agencije Stratcom i Krešimir Macan, generalni direktnor agencije Manjgura su kroz svoja predavanja dali uvid u to kako se radi kampanja, kao i analizu nekih od kampanja koje su radili, ili koje su opšte poznate, poput one Baraka Obame 2008. godine.

Macana sam imao prilike da slušam i ranije, i njegova predavanja su uvijek dinamična, duhovita i obilata primjerima iz prakse. Ovaj put se koncentrisao da nam predoči istraživanje javnog mnjenja i uputi nas u osnove razumijevanja istog, još nešto što FPN uskraćuje svojim studentima.

Posljednja debata u okviru konferencije mogla bi se nazvati debaklom. Niko od najavljenih učesnika nije se pojavio, a oni koji su ih zamijenili držali su se istih tema i poruka kojima nas već nedjeljama zasipaju putem medija. Studenti su poslije nekog vremena počeli da se smiju na pomen sintagmi poput agencije za brze odgovore ili boljeg života, a tokom cijele debate na Twitteru je trajala paralelna stvarnost ispunjena duhovitim opaskama na račun onoga što su Branko Ružić iz SPS, Nebojša Stefanović iz SNS i Borislav Stefanović iz DS govorili. Meni je najači utisak debate neodgovoreno pitanje o tome kada će biti ručak sa Vučićem, a odgovor sam saznao tek danas, i to iz medija – prošao je, bez mene.

Utisak cijele konferencije je bahat odnos političkih partija prema događaju i nepojavljivanje najavljenih gostiju. U posljednjem času odustali su Dragan Šutanovac, Jelena Trivan, Suzana Grubješić i Aleksandar Vučić, a samo posljednji je imao valjan razlog privatne prirode.

U svakom slučaju, organizacija je bila veoma dobra, i članovi PR tima FPN su se potrudili da za svoje kolege organizuju vrhunski događaj. Nadam se da će uvažiti sve komentare i kritike i sljedeće godine ga učiniti još boljim.

U međuvremenu vam preporučujem da na twitteru pratite neke od ovogodišnjih gostiju i iz prve ruke saznate korisne i aktuelne informacije: @predsednicansrs, @boramiljanovic, @zozast, @ljutomir, @kmacan, @PRTeamFPN.

Ostavi komentar